Στόχος της παρέμβασης είναι μέσω των νευροπλαστικών αλλαγών που προκαλεί, να καταπολεμήσει τα συμπτώματα που σχετίζονται με συγκεκριμένες παθήσεις στοχεύοντας στο νευρο-βιολογικό τους υπόβαθρο. Οι ομάδες στις οποίες απευθύνεται το MusicPLast είναι οι έφηβοι με δυσλεξία και οι υπερήλικες με ήπια γνωστική έκπτωση, καθώς γι’ αυτές τις ομάδες υπάρχουν ερευνητικά δεδομένα που υποστηρίζουν ότι μια τέτοιας μορφής προσέγγιση θα είναι ευεργετική.
Πιο συγκεκριμένα, το MusicPlast έχει αναπτύξει ένα ηλεκτρονικό πρωτόκολλο πολυαισθητηριακής μάθησης, που προκαλεί νευροπλαστικές αλλαγές των προσθιο-κροταφικών περιοχών του φλοιού του εγκεφάλου.
Το πρωτόκολλο αυτό, βασίζεται σε μια απλοποιημένη μορφή εκπαίδευσης στην μουσική ανάγνωση που παρέχεται μέσω ενός ηλεκτρονικού (διαδικτυακού) παιχνιδιού. Έτσι, αξιοποιεί την δύναμη και το συναισθηματικά ευχάριστο περιβάλλον που δημιουργούν τα μουσικά ακούσματα για να παρακινήσει τους συμμετέχοντες, ενώ παράλληλα εκμεταλλεύεται τις ευεργετικές νευροπλαστικές αλλαγές της πολυαισθητηριακής μάθησης.
Το έργο ενσωματώνει διεπιστημονικά χαρακτηριστικά απαιτώντας τη σύμπραξη νευροεπιστημονικών τεχνικών με αρχές της γνωστικής ψυχολογίας, νευροψυχολογίας, μουσικολογίας , εκπαίδευσης και ανάλυσης ηλεκτροεγκεφαλογραφικών σημάτων. Ειδικότερα, θα εφαρμοστούν μετρήσεις ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος, συμπεριφορικές και νευροψυχολογικές δοκιμασίες, μαζί με προηγμένες διαδικασίες ανάλυσης δεδομένων πριν και μετά την παρέμβαση, προκειμένου να επιτευχθεί μια ολιστική αξιολόγηση της νευροπλαστικότητας αλλά και των προκαλούμενων αλλαγών στον τρόπο λειτουργίας του νου και στην συμπεριφορά.
Μπορείτε να ρίξετε μια ματιά στην web-based εφαρμογή
εδώ.
Ερευνητική ομάδα: Αν. Καθ. Παναγιώτης Μπαμίδης, Prof. Dr. Christo Pantev, Prof. Dr. Mari Tervaniemi, Αν. Καθ. Γεώργιος Παπαδέλης, Επ. Καθ. Ελισάβετ Χρυσοχόου, Μαρία Καραγιάννη, Χαλάς Νικόλας, Αλέξανδρος Καραγιώργης.
Μοιραστείτε αυτή τη σελίδα!